Primul card co-brand a fost lansat pe piaţa bancară moldovenească

Cardul Shop&Fly, emis în parteneriat cu Victoriabank şi compania Air Moldova, este primul produs co-brand Visa care îşi face apariţia în R. Moldova şi a fost lansat oficial săptămâna trecută. Clienţii care vor deţine astfel de carduri vor dispune de un şir de facilităţi la procurarea serviciilor la pachet. De exemplu, acestora li se va acorda o linie de credit cu posibilitatea de reînnoire pe un termen nelimitat, iar în caz de necesitate, deţinătorul cardului are posibilitatea de a achiziţiona bilete avia sau alte produse şi servicii în credit. Astfel de proiecte există în peste 30 de ţări.

„În ultimii ani a crescut considerabil cererea la serviciile aeriene atât pentru deplasările de afaceri, cât şi pentru călătorii. „Air Moldova” depune eforturi maxime pentru asigurarea pasagerilor cu servicii de cea mai înaltă calitate. În condiţii de concurenţă dură pe piaţa serviciilor bancare şi în sfera transportului de pasageri, cardul co-brand este un produs interesant pentru toţi participanţii. Pentru compania noastră cardul Shop&Fly este un nou program de loialitate, cu ajutorul căruia vom putea încuraja pasagerii care zboară des şi vom putea să le mulţumim pentru fidelitate”, a spus Mircea Maleca, directorul financiar al „Air Moldova”. El a menţionat că compania efectuează rute în 21 puncte de destinaţii şi speră că la prima etapă cardul lansat să fie procurat de cei 25 mii de clienţi, membri ai „Air Moldova Club”.

Deţinătorii noilor carduri co-brand au posibilitatea de a acumula mile-bonus în baza călătoriilor la cursele efectuate de „Air Moldova”. De asemenea, acestea pot fi acumulate şi la achitarea cumpărăturilor cu cardul bancar. Milele-bonus acumulate pot fi ulterior utilizate pentru achitarea costului întreg sau parţial al unui bilet de avion pentru orice destinaţie, în reţeaua de curse ale companiei aeriene moldoveneşti, pentru îmbunătăţirea condiţiilor biletului până la clasa business, pentru deservirea în sala VIP a aeroportului internaţional Chişinău, cât şi pentru masa la un restaurant etc. Astfel, efectuând o călătorie cu orice cursă operată de „Air Moldova”, pasagerul poate acumula de la 175 până la 4000 mile-bonus, în funcţie de destinaţia şi clasa de rezervare a biletului.

Vladimir Stovbun, Directorul Direcţiei carduri de la Victoriabank, a explicat că, achitând cu cardul în toate punctele comerciale unde este afişat logotipul Shop&Fly, clientul obţine de la bancă o milă-bonus pentru fiecare 40 de lei cheltuiţi. Achitând cu cardul în oricare alt punct comercial, inclusiv peste hotare, clientul primeşte câte o milă-bonus pentru fiecare 80 de lei cheltuiţi. De asemenea, pentru fiecare ridicare a numerarului peste hotarele Republicii Moldova, clientul obţine câte 10 mile-bonus. În afară de aceasta, companiile-partenere, printre care agenţiile de turism, restaurantele, companiile de închiriere a automobilelor au elaborat pentru deţinătorii noilor carduri Shop&Fly oferte speciale, care includ un anumit număr de mile-bonus cadou.

În cadrul proiectului sunt emise carduri Visa Electron şi Visa Classic care oferă clienţilor toate opţiunile cardurilor bancare de acest tip, inclusiv ofertele speciale ale Victoriabank. Pentru a mări eficienţa şi avantajele acestui parteneriat, chiar la deschiderea cardului Shop&Fly clientul primeşte mile-bonus de bun venit: 100 mile din partea “Air Moldova” şi 100 din partea Victoriabank pentru deţinătorii Visa Electron sau a 500 mile-bonus din partea “Air Moldova” şi 500 mile-bonus din partea Victoriabank pentru deţinătorii Visa Classic.

Stovbun a mai remarcat că orice tip de card Victoriabank poate fi schimbat pe unul co-brand Shop&Fly. Costurile de deservire anuală a cardului Visa Electron este de 3,5 euro, iar pentru Visa Classic – de 20 euro.

Irina Kamhadze, manager în dezvoltarea businessului regional Visa în ţările CSI, a spus că în primele patru luni ale anului curent, sistemul global de plăţi electronice VisaNet a înregistrat o cifră de afaceri de 5,4 tril. dolari, dintre care 3,4 tril. dolari revin plăţilor prin carduri la cele 29 mil. puncte comerciale din întreaga lume. Numărul utilizatorilor de carduri din Republica Moldova este, de asemenea, în creştere, iar numărul punctelor de primire a cardurilor Visa şi a bancomatelor a crescut cu 39%.

Lilia Platon

Numarul ziarului: 
Nr.26 (395) din 29 iunie 2011