Proiectul Ameliorarea Competitivităţii (PAC II) va ajuta alte cinci întreprinderi din R. Moldova să acceseze piaţa din SUA, Germania şi România.
Potrivit agenţiei “INFOTAG”, cu referire la oficiul abilitat cu implementarea proiectului în RM, printre beneficiarii selectaţi de comisie este compania Mărculeşti Combi, care şi-a propus să lanseze pe piaţă un nou produs – nutreţuri pentru porci, vite şi păsări, pe bază de recepturi care includ substituirea şrotului de soia prin borhot uscat, pe care să le comercializeze în România. Firma va organiza, cu sprijinul financiar al proiectului, un audit tehnologic al întreprinderii, va optimiza procesele de producere, va importa know-how tehnologic, va instrui personalul şi va cerceta piaţa din România.
Un alt beneficiar – Homy Decor SRL, este primul producător de mobilier alternativ de tip bean bag din Moldova. Potrivit conducerii companiei, capacitatea de producere a acesteia este utilizată la doar 20%, astfel bean bag-urile moldoveneşti ţintesc pieţele din România, SUA şi UE.
Compania Milabrega, de asemenea, este interesată de aceste pieţe pentru comercializarea blănurilor naturale de miei, nutri, iepuri, caraculi şi ovine. Compania necesită asistenţă pentru îmbunătăţirea design-ului confecţiilor şi elaborarea etichetei conform normelor UE.
Bilargo-Prim, unicul producător de poliuretan din Republica Moldova, în condiţii de contractare a vânzărilor în Rusia şi Ucraina, speră, cu ajutorul PAC II, să-şi extindă vânzările în România şi Germania.
Compania Oiltech, producător de sisteme de protecţie pentru ţevi, cere ajutor pentru implementarea unui soft de automatizare a gestionării întreprinderii, care va permite gestionarea centralizată a informaţiei din companie; reacţia promptă la modificările pieţei, cerinţelor clienţilor, cerinţelor legale; identificarea rezervelor interne pentru creşterea volumului producţiei, calităţii şi satisfacerii clienţilor.
După cum a relatat anterior “INFOTAG”, proiectul PAC II este prevăzut pentru anii 2015-2019 şi are un buget de 45 mil. USD. Proiectul este orientat spre îmbunătăţirea mediului de afaceri prin sprijinirea eforturilor Guvernului de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a capacităţilor de exportare ale acestora. Beneficiarii primesc până la 50% din valoarea proiectului realizat, dar nu mai mult de 200 mii de lei pentru servicii de consultanţă şi sporirea competitivităţii.
INFOTAG