Vitalie Banaru: „Alliance Insurance Group” şi-a pus scopul să devină compania nr.1 pe piaţa asigurărilor

Compania „Victoria Asigurări” şi-a schimbat denumirea în „Alliance Insurance Group”. Decizia a fost luată de adunarea generală extraordinară a acţionarilor „Victoria Asigurări”, care a avut loc la 1 septembrie 2015, iar la 23 octombrie CNPF a aprobat această modificare a denumirii companiei. Care sunt schimbările pe care le traversează compania şi provocările pe care le anticipează, puteţi afla din discuţia cu Vitalie Banaru, directorul companiei „Alliance Insurance Group”.

Vitalie Banaru se află în fruntea companiei „Alliance Insurance Group”, fosta „Victoria Asigurări”, din septembrie 2014. A venit în acest post de la compania de asigurări “Moldasig”, în cadrul căreia a activat aproape 10 ani şi a deţinut pe rând mai multe funcţii, ultima fiind cea de director general adjunct vânzări. “Cunosc bine segmentul asigurărilor din R. Moldova, problemele care există în acest sector şi încerc să găsesc soluţii pentru a le rezolva”, a afirmat Vitalie Banaru.

Potrivit lui, serviciile de asigurare reprezintă un produs mai specific decât vânzarea unor bunuri ce pot fi pipăite, vizualizate, mirosite sau gustate. “Primul scop pe care mi l-am pus când am venit la “Victoria Asigurări”, a fost cel de a crea un colectiv de profesionişti, pe care să mă pot baza oricând şi cu ajutorul cărora să dezvoltăm compania, s-o promovăm şi s-o creştem. Este logic că o companie puternică garantează un viitor sigur şi pentru angajaţii săi”, spune directorul „Alliance Insurance Group”.

Companie mică, dar cu planuri ambiţioase

Iniţial, compania era una foarte mică, avea în jur de 18 angajaţi, fiind axată pe 3-4 intermediari, brokeri de asigurare şi nu dispunea de o reţea proprie de vânzare. “Nu ştiu care a fost politica conducerii anterioare, dar riscul era unul major şi concentrat, neavând loc o dispersare de riscuri aşa cum este caracteristic asigurărilor”, susţine Vitalie Banaru.

“Am fost nevoiţi să schimbăm strategia companiei, am iniţiat dispersarea acestui risc al forţei de vânzări, ne-am pus scopul să vindem prin toate canalele de vânzare punând accent major pe propria reţea. Bineînţeles, au fost revăzute toate produsele, condiţiile şi tarifele de asigurare oferite de companie. Ulterior, am început să înregistrăm şi unele succese vizibile. Spre exemplu, despăgubirea pe CASCO a scăzut de la aproape 100% până la 47-48% în prezent, păstrând acelaşi volum de vânzări. Trebuie să spun că asigurarea CASCO nu este un produs de bază în portofoliul companiei noastre, intenţionăm să punem accentul mai mult pe asigurările facultative, cum ar fi proprietatea, accidentele, medicina, chiar dacă în condiţiile de astăzi, aceste produse se vând foarte greu. Având în vedere actualele realităţi economice, ne axăm şi pe asigurările obligatorii pentru că acestea reprezintă, totuşi, singura sursă prin care putem să atragem şi să dezvoltăm forţa de vânzări”, a spus Vitalie Banaru.

În opinia directorului „Alliance Insurance Group”, în actuala situaţie economică, pentru cetăţeanul de rând sunt prio­ritare – hrana, îmbrăcămintea, serviciile şi alte lucruri strict necesare, şi tocmai pe urmă, dacă îi mai rămân ceva bani, poate îi vine ideea să cumpere o poliţă de asigurare pentru a avea o protecţie oarecare.

“Cu toate acestea, punem accent pe produsele de asigurare destinate persoanelor fizice”, afirmă Vitalie Banaru. “Încercăm să ne concentrăm pe întregul teritoriu al ţării ca să avem acoperită orice localitate. Ne-am propus să implementăm şi vânzările online, însă, din păcate, există o serie de impedimente de ordin legislativ. Consider că vom reuşi să deblocăm această situaţie şi de aceea intenţionăm, cu ajutorul CNPF, să venim cu o serie de propuneri de modificare a legislaţiei. Sunt sigur că vânzarea online a produselor de asigurări va fi foarte solicitată în R. Moldova. Este nevoie doar de timp, răbdare şi educare a populaţiei”, mai spune managerul companiei.

La întrebarea despre intenţia de fuzionare cu compania „Asito”, anunţată în primăvara acestui an, Vitalie Banaru a menţio­nat că o decizie finală încă nu a fost luată, dar cel mai probabil, cele două societăţi îşi vor continua activitatea în mod separat.
„De ce anume „Alliance Insurance Group”? Asta a fost solicitarea acţionarilor, pe care eu, în calitate de manager, am fost obligat să o respect”, afirmă Vitalie Banaru.

Compania de asigurări are 11 acţionari, pachetul majoritar fiind deţinut de companii străine. Printre acţionarii locali ai socie­tăţii se mai numără: „Victoriabank”, „Calea Ferată a Moldovei” şi Banca Socială.

În prezent „Alliance Insurance Group” numără 120 de angajaţi, toţi profesionişti din domeniu, iar împreună cu agenţii de vânzări are circa 700 de angajaţi prin carnet de muncă.

În primul semestru al acestui an, compania a înregistrat o creştere spectaculoasă, obţinând un volumul de 58,5 mil. lei de prime subscrise, nivel care este de peste două ori mai mare faţă de perioada respectivă a anului trecut. Potrivit datelor CNPF, în perioada menţionată, “Victoria Asigurări” a surclasat-o pe „Asito” şi s-a plasat pe locul patru în Top5.

Scopul principal pe care şi l-a pus compania după rebranding este să devină nr. 1 pe piaţă. „În prezent, ne plasăm pe locul patru pe piaţa asigurărilor, dar tindem să devenim primii în acest sector. Acest obiectiv este unul realizabil, chiar dacă trebuie să concurăm pe piaţa locală cu giganţi în asigurări cu renume internaţional”, susţine Vitalie Banaru.

Avem specialişti foarte buni în cadrul companiei, iar rezultatele pentru nouă luni atestă o creştere peste aşteptări a volumului de prime subscrise brute, care au însumat mai mult de 98 de milioane lei. La moment, nu avem reţineri de plăţi sau datorii faţă de clienţi şi ne onorăm toate obligaţii­le de contract. Rezultatele înregistrate de companie se datorează extinderii forţei de vânzare şi concentrării pe agenţi proprii, inclusiv diversificării portofoliului.

Timpuri complicate pentru sectorul asigurărilor

Potrivit lui Vitalie Banaru, piaţa de asigurări din R. Moldova nu înregistrează cele mai bune timpuri. Situaţia economică dificilă din ţară şi sărăcirea populaţiei reprezintă constrângerea principală care limitează dezvoltarea asigurărilor în R. Moldova. O dovadă în acest sens este şi faptul că în ultimii ani, din motive economice, tot mai multe companii au renunţat să-şi asigure angajaţii, după ce ani la rând le-au oferit poliţe de asigurare medicală facultativă sau de accidente. Respectiv, aceste schimbări îi afectează şi pe asigurători.

„Aşa se întâmplă că managerii sunt nevoiţi să aprobe cheltuieli doar pentru strictul necesar, iar uneori, dacă e posibil, mai taie şi din acestea. Astfel, din lipsă de surse financiare, unele unităţi de transport din parcul întreprinderilor nu sunt utilizate şi sunt puse la păstrare, iar şefii de companii decid nici să nu le mai asigure”, constată Vitalie Banaru.

Un nou început, cu provocări noi

Pe moment, compania dispune de o reţea proprie de vânzări alcătuită din 30 de oficii teritoriale şi două reprezentanţe pe întreg teritoriul ţării, iar în perioada următoare şi-a propus să fie prezentă în fiecare localitate, fie rurală sau urbană. “Vrem să fim mai aproape de clienţii noştri şi să le oferim educaţie cu privire la necesitatea şi rolul asigurărilor. În punctele noastre de vânzări, oamenii vor putea obţine informaţii despre produsele de asigurare pe care le oferim, inclusiv RCA şi CASCO, de locuinţe, de sănătate”, a menţionat directorul companiei „Alliance Insurance Group”.

De asemenea, sunt efectuate lucrări la site-ul companiei, care în legătură cu noua denumire a companiei va avea un nou design şi care urmează să fie lansat în mai puţin de o lună. La începutul anului viitor conducerea „Alliance Insurance Group” planifică să iniţieze promovarea noii denumiri a companiei prin lansarea unor produse inedite, care la moment se află în faza finală de elaborare.

„Sunt sceptic şi nu sunt adeptul unor declaraţii de genul că odată cu schimbarea denumirii companiei, clienţii vor face rând să-şi cumpere poliţe de asigurare anume la noi. De la faptul cum mă cheamă pe mine – nu se schimbă nimic, iar de la ceea cum mă port – mult înseamnă. Foarte mult depinde de strategia pe care o vom promova, comportamentul pe piaţă şi modul de onorare a obligaţiilor faţă de clienţi. Numele unei companii se creează de-a lungul anilor prin informaţii pozitive, cum ar fi lipsa unor petiţii şi procese în instanţă, şi cât mai mulţi clienţi mulţumiţi”, consideră Vitalie Banaru, Directorul Companiei „Alliance Insurance Group”.

Lilia Alcază

Numarul ziarului: 
Nr.51 (621) din 30 decembrie 2015