Tudor Iurcu: „Imaginea unei companii de asigurări contează mai mult decât un profit de moment”

Interviu oferit ziarului Capital Market de Tudor Iurcu, director general al companiei “Galas Asigurări” SA

– Dle Iurcu, de câteva luni sunteţi manager al companiei „Galas Asigurări”. Cum apreciaţi această perioadă şi ce experienţe profesionale aţi avut înainte de a vă alătura acestei echipe?
– Toată activitatea mea profesională a fost legată de domeniul financiar. Începând cu anul 2007 am făcut parte din conducerea companiei „Galas Leasing”. Ulterior, în toamna anului 2015, am devenit director al companiei de asigurări „Galas” SA. Iată de ce cunosc bine sectorul asigurărilor şi problemele care există pe acest segment de piaţă. Legătura cu „Galas” este, însă, una mai veche pentru că din anul 2012 am deţinut calitatea de membru al comisiei de cenzori la această companie.

– Odată cu venirea Dvs. în fruntea companiei, ce schimbări intenţionaţi să faceţi la nivel de echipă şi număr de angajaţi?
– Sunt conştient că elementul principal care asigură profitabilitatea şi dezvoltarea unei companii sunt oamenii şi echipa de profesionişti capabilă să pună în mişcare motorul de bază al companiei. Iată de ce ne dorim să fortificăm echipa de specialişti cu oameni în care poţi avea încredere, dispuşi să depună eforturi mari şi pasionaţi de ceea ce fac.
În particular, intenţionăm să creştem echipa şi să angajăm noi persoane care vor contribui la extinderea orizontului companiei prin implementarea de noi produse şi strategii de asigurare.

– În actualele condiţii de criză economică, cât de optimiste sunt estimările Dvs. referitoare la viitorul companiei şi al sectorului local de asigurări?
– Perioada de criză a pus la grea încercare un număr mare de întreprinderi din majoritatea industriilor. Echipa noastră face faţă dificultăţilor datorită unui management virtuos şi graţie colaboratorilor noştri care muncesc sârguincios. Într-un mediu competitiv acerb, trăsătură specifică mediului de afaceri actual, suntem hotărâţi să inovăm, să căutăm şi să aplicăm cele mai bune soluţii, să recunoaştem schimbările şi să ne adaptăm cu succes la dinamismul caracteristic epocii consumatorului.

– Compania „Galas Asigurări” activează mai mult de 15 ani pe piaţa locală de asigurări. Cum au evoluat pe parcursul acestor ani segmentul de piaţă deţinut de companie, portofoliul de clienţi, volumul încasărilor şi al despăgubirilor, pachetul de servicii etc.?
– Încă de la fondare, compania a pus accent pe oferirea unor produse şi servicii de calitate care să satisfacă nevoile cele mai variate ale clienţilor săi. De-a lungul anilor, compania „Galas” a cunoscut diferite ipostaze ale dezvoltării. Deşi nu a fost mereu în top după cifra de afaceri, pentru companie a contat mai mult imaginea decât un profit de moment. Pe an ce trece portofoliul nostru de clienţi creşte, fapt ce demonstrează că suntem o companie în care pot avea încredere clienţii cu cele mai variate preferinţe şi diferite domenii de activitate.

– „Galas Asigurări” este una din cele două companii de asigurări cu cel mai mic capital statutar. Ce părere aveţi despre iniţiativa de a majora capitalul social minim al companiilor de asigurări de la 15 mln. lei până la 25 de mln. lei, proiect susţinut de către Parlament? În ce măsură, compania va reuşi să se conformeze noului indicator?
– Într-adevăr, a fost înaintată o astfel de propunere, ulterior însă aceasta a fost revizuită şi anulată. Convingerea noastră este că majorarea capitalului statutar este o condiţie necesară pentru sporirea stabilităţii şi încrederii în domeniul asigurărilor. Şi este cu atât mai importantă cu cât ne dorim să aducem acest domeniu la un alt nivel şi să ne aliniem la standardele europene. Chiar dacă nu suntem obligaţi prin lege să majorăm capitalul, planificăm să o facem în viitorul apropiat.

– Ce cotă revine asigurărilor auto în portofoliul companiei? Dar celorlalte tipuri de asigurări? Care e ponderea persoanelor fizice?
– Până în prezent compania noastră s-a focusat mai mult pe segmentul corporate. Anume din acest considerent am reuşit să eliminăm dependenţa de sectorul auto care persistă în piaţă. Portofoliul nostru este unul echilibrat şi diferit ca structură faţă de media pe piaţă. Asigurărilor auto le revine o cotă de 29% în totalul încasărilor.

– Cum credeţi, ce acţiuni trebuie să întreprindă companiile pentru a convinge clienţii de utilitatea serviciilor de asigurare, dar şi pentru a deveni mai credibile în faţa acestora?
– Din păcate, piaţa asigurărilor în Republica Moldova se află la un nivel de dezvoltare incipientă. Aceasta derivă atât din cauza nivelului scăzut al veniturilor populaţiei, cât şi din cauza companiilor de asigurare, care s-au concentrat mai mult pe lupta pentru clienţi, prin oferirea diferitor reduceri, şi nu pe dezvoltarea şi promovarea beneficiilor produselor de asigurare.
Consider că toţi jucătorii de pe piaţa asigurărilor trebuie să-şi revadă strategiile şi tacticile de lucru şi să opteze pentru transparenţă şi calitatea serviciilor prestate.
Este necesar de a promova mai activ asigurările în rândul populaţiei, să facem oamenii să înţeleagă că asigurările nu reprezintă nişte obligaţii legale, ci constituie un mecanism complex ce oferă protecţie contra pierderilor materiale. Asigurările funcţionează pentru cetăţeni şi nu sunt un mecanism de taxare impus de stat.

– Care sunt produsele de asigurări pe care planificaţi să vă concentraţi în viitorul apropiat?
– Ne punem drept scop să extindem şi să dezvoltăm un portofoliu echilibrat prin implementarea unor noi tipuri de asigurări adaptate actualului context economic şi nevoilor clienţilor. O prioritate reprezintă clasele de asigurări care se bucură de o cerere mai mare din partea clientului autohton, aşa cum sunt asigurările de persoane, asigurările de bunuri, răspunderea civilă.
Concomitent, intenţionăm să dezvoltăm produse destinate sectorului agricol şi câteva tipuri de asigurări avia. Nu în ultimul rând, ne-am propus să implementăm noi produse, cum ar fi asigurarea de protecţie şi asistenţă juridică şi de pierderi financiare.

– Care sunt obiectivele companiei stabilite pentru acest an?
– 2016 este anul în care intenţionăm să implementăm strategii solide de dezvoltare a produselor de asigurare cu accent pe profitabiliate, bine structurate, tehnic şi perfect adaptate nevoilor specifice fiecărui client. Vom miza atât pe o creştere a primelor brute subscrise faţa de anul 2015, cât şi pe multiplicarea şi diversificarea canalelor de vânzare, pentru a ne întări poziţia pe piaţa asigurărilor.
O prioritate reprezintă dezvoltarea reţelei de vânzări la nivelul întregii ţări, încheierea noilor parteneriate corecte cu brokerii şi agenţii de asigurare.
– Vă urez succes şi vă mulţumesc pentru interviu.

A discutat Lilia Alcază

Numarul ziarului: 
Nr.14 (635) din 6 aprilie 2016