Cea mai mare firmă românească de consultanţă a venit în R. Moldova

Cea mai mare firmă românească de consultanţă a venit în R. Moldova

Liderul pieţei de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării şi formării profesionale din România, Ascendis, şi-a deschis prima filială la Chişinău. Pentru primul an de activitate în Republica Moldova, Ascendis îşi propune să realizeze o cifră de afaceri de 500 mii de euro şi să-şi consolideze prezenţa pe piaţa locală prin minimum 10 clienţi în 2012.

„Lumea afacerilor din Republica Moldova este în continuă expansiune. Din ce în ce mai multe companii sunt înfiinţate sau se află în curs de dezvoltare în această zonă, fie că sunt afaceri locale ori filiale ale unor multinaţionale. Acest proces de tranziţie nu este unul uşor, iar nevoia de învăţare şi dezvoltare profesională ocupă un loc important pe lista de priorităţi a oricărui manager. În aceste condiţii, experienţa şi expertiza pe care Ascendis le aduce pieţei moldoveneşti pot conferi un plus de valoare clienţilor noştri”, declară Costea Dumitrescu, fondatorul companiei Ascendis.
El susţine că extinderea în Republica Moldova a venit firesc, în contextul dezvoltării afacerii, iar la bază sunt trei motive importante: companii din România care se numără printre colaboratorii Ascendis au cerut programe de dezvoltare pentru operaţiunile lor din Republica Moldova, limba şi cultura comune, elemente care favorizează pătrunderea pe o piaţă cu potenţial de creştere, mai ales în perspectiva integrării europene şi abilităţile şi calităţile consultanţilor din Moldova, colaboratori ai Ascendis în proiecte punctuale şi în jurul cărora va fi cristalizată noua echipă a filialei.
Radu Apostol, partener Ascendis, a comunicat că în ultimii 6 ani compania a derulat o serie de proiecte în municipiul Chişinău, împreună cu parteneri din România. Acum sunt în derulare 2 astfel de proiecte la companii de pe piaţa telefoniei mobile şi vizează managementul performanţei, programe de vânzări şi programe de formare a trainerilor. Pentru primul an de activitate în Republica Moldova, Ascendis îşi propune să realizeze o cifră de afaceri de 500 mii de euro şi să-şi consolideze prezenţa pe piaţa locală cu minimum 10 clienţi anul acesta şi, cel puţin, tot cu atâta în anul 2013.
Partenerii Ascendis susţin că sunt interesaţi, preponderent, de domeniile dinamice de pe piaţa moldovenească, cum ar fi comunicaţiile, sistemul bancar, dar şi sectorul public. “Sectorul public din R. Moldova, ca şi cel al României cândva, are mare nevoie de o creştere a calităţii actului de management şi al relaţiilor cu publicul. Este un domeniu în care suntem ferm hotărâţi să ne implicăm”, spune Dumitrescu.
Potrivit lui, potenţialilor clienţi li se va oferi consultanţă în probleme de management, leadership, zona de vânzări şi relaţii cu clienţii, managementul proiectelor şi al proceselor. De asemenea, Ascendis planifică o serie de cursuri pentru toţi doritorii să participe. Compania îşi lansează şi o pagină electronică, iar consultanţii vor începe o campanie de informare a potenţialilor clienţi.
Echipa Ascendis Moldova va fi formată atât din experţi de pe piaţa locală, cât şi din traineri cu vaste cunostinţe de pe piaţa românească, toţi având cel putin 10 ani de experienţă în afaceri. “Nu facem training pur, după care să nu ne pese de clienţii noştri. Facem o consultanţă implicată, în care cunoaştem provocările clienţilor noştri, problemele lor şi căutăm soluţii comune pentru a le depăşi. La fel ca pe piaţa românească, ne-am propus să creăm sau să adaptăm necesităţilor locale şi specificului autohton programele deja existente”, susţine Costea Dumitrescu.
În România, Ascendis ţinteşte în acest an o creştere cu aproximativ 10% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul 2011, pe fondul diversificării portofoliului de produse şi al intensificării cererii pentru trainingurile de vânzări. Afacerile derulate anul trecut de grupul de firme Ascendis, din care fac parte Ascendis Consulting, Ascendis Experiential, WKH Dezvoltare Organizaţională, Imaginario şi Ascendis Process Management, au generat venituri totale în valoare de 18 milioane de lei, în urcare cu 31% faţă de rezultatul raportat în 2010. Astfel, anul trecut a devenit cel mai bun an din istoria companiei până în acest moment.
Costea Dumitrescu susţine că Ascendis va continua şi în Republica Moldova strategia de dezvoltare organică atât prin susţinerea celor mai dinamice linii de business, cât şi prin lansarea de produse dedicate anumitor categorii profesionale, cum ar fi cursurile de formare a specialiştilor în resurse umane.
Întrebat care sunt domeniile româneşti care solicită cel mai des consultanţă şi traininguri, Dumitrescu a spus: „Trainingurile destinate echipelor de vânzări, consultanţa în managementul proceselor şi cursurile deschise în ţară au fost cele mai dinamice zone de activitate în 2011. Cererea a venit mai ales din partea sectoarelor financiar-bancar, telecom, energie şi industrie”.
Trainingul, linia centrală de business a Ascendis, a contribuit anul trecut cu aproximativ trei sferturi la cifra de afaceri, restul fiind venituri realizate din consultanţă. Activitatea celor 40 de consultanţi Ascendis a însumat, în 2011,2.350 zile de training şi consultanţă pentru peste 100 de clienţi. Unul dintre subiectele solicitate mai mult decât în alţi ani a fost trainingul pentru echipele de vânzări.
„În acest an, deja sunt în implementare câteva proiecte mari. Alături de programele deja consacrate pe teme de leadership, management, comunicare, vom avea şi câteva noutăţi. În acest sens, am adus în România Sales Endeavour, un program destinat account managerilor, licenţiat de Celemi, lider mondial în Experiential Learning. O altă noutate este reprezentată de suita de traininguri 3D Medical Care, care îşi propune îmbunătăţirea actului medical prin dezvoltarea abilităţii medicilor de a relaţiona cu pacienţii”, explică Radu Apostol. El a opinat că şi clienţii din R. Moldova vor fi interesaţi de aceste programe.
Înfiinţată în 1997, ASCENDIS este cea mai mare companie de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale din România, cu o echipă de 40 de consultanţi şi facilitatori şi cu un portofoliu de peste 140 de clienţi constanţi. În anul 2011, ASCENDIS a facilitat 2.350 de zile de training şi consultanţă şi a realizat o cifră de afaceri de aproximativ 4,2 milioane de euro.
În 2011, ASCENDIS Process Management a devenit singura firmă de training din România certificată drept centru de training şi certificare Lean Six Sigma de către International Association for Six Sigma Certification şi PEOPLECERT; ASCENDIS a adus în România certificările internaţionale SHRM (Society for Human Resources Management) pentru specialiştii în resurse umane; ASCENDIS a devenit prima companie din România acreditată să desfăşoare cursuri e-learning în domeniul asigurărilor.

Lilia Platon

Numarul ziarului: 
Nr.39 (459) din 3 octombrie 2012