Viorica-Cosmetic a fost vândută contra 4,2 mil. USD

Marţi, la Bursa de Valori a Moldovei s-a dat startul pentru a doua licitaţie cu strigare din acest an pentru vânzarea acţiunilor statului. Licitaţia va dura până pe 29 iunie curent. În prima zi de licitaţie au fost vândute pachetele de acţiuni proprietate de stat în sumă de 51 mil. 041mii lei; 95,852% acţiuni SA Viorica-Cosmetic în valoare de 51,04 mil lei şi 0,195% acţiuni SA Fabrica de vinuri Sărătenii Vechi pentru 680 lei. Toate acţiunile au fost realizate la preţ de start. Preţul de start pentru o acţiune Viorica-Cosmetic a constituit 30 lei (în total s-au vândut 1701362 bucăţi). Acţiunile Fabrica de vinuri Sărătenii Vechi au costat 2 lei bucata (vândute, în total, 340 bucăţi).

Marţi, la Bursa de Valori a Moldovei s-a dat startul pentru a doua licitaţie cu strigare din acest an pentru vânzarea acţiunilor statului. Licitaţia va dura până pe 29 iunie curent. În prima zi de licitaţie au fost vândute pachetele de acţiuni proprietate de stat în sumă de 51 mil. 041mii lei; 95,852% acţiuni SA Viorica-Cosmetic în valoare de 51,04 mil lei şi 0,195% acţiuni SA Fabrica de vinuri Sărătenii Vechi pentru 680 lei. Toate acţiunile au fost realizate la preţ de start. Preţul de start pentru o acţiune Viorica-Cosmetic a constituit 30 lei (în total s-au vândut 1701362 bucăţi). Acţiunile Fabrica de vinuri Sărătenii Vechi au costat 2 lei bucata (vândute, în total, 340 bucăţi).
 

Brokerul achiziţionar, Moldova Agroindbank, nu a făcut publică informaţia în interesul cui acţionează şi cine este noul proprietar al Viorica Cosmetic. Din numele statului, acţiunile au fost vândute de brokerul vânzător, compania Oldex, care a fost selectată anterior pe bază de concurs.

Viorica-Cosmetic este cel mai mare producător de cosmetică şi parfumerie din Moldova, fiind creată în 1989. Compania produce peste 200 denumiri de parfumuri, apă parfumată, creme, şampon, săpun, etc. În 2011, venitul net al companiei a fost de 17,8 mii lei (1,5 mii USD), fiind în descreştere de trei ori faţă de 2010. Volumul vânzărilor s-a redus, anul trecut, cu 3,8 la sută – de la 18,2 mil, până la 17,5 mil. lei. Capitalul social al companiei constituie 19,5 mil. lei

În total, la cea de-a doua licitaţie din acest an au fost expuse pachetele de acţiuni de la 27 de companii. Totodată, în 15 companii statul deţine pachete de acţiuni de peste 51 la sută. Pachetele expuse variază între 0,195 la sută în SA Fabrica de vinuri Saratenii Vechi până la 100% SA Armo-Beton. Costul iniţial al tuturor acţiunilor expuse constituie 709,39 mil. lei. Pentru prima dată la vânzare au fost scoase acţiunile de stat deţinute în companii mari ca Viorica-Cosmetic (95,852%), Farmaco (94,614%), Floare-Carpet (59,486%) şi Armo-beton (100%). Directorul general al Agenţiei proprietate publică de pe lângă ministerul Economiei, Tudor Copaci, a menţionat că aceste întreprinderi necesită atragerea investitorilor străini pentru modernizarea procesului de producere, extinderea gamei de produse fabricate, creşterea competitivităţii pe piaţă. De asemenea, la licitaţie au fost expuse acţiunile statului în fabricile de prelucrare a tutunului din Orhei şi Şoldăneşti (95,07% şi 91,219%, respectiv), Rif-Acvaaparat (92,908%), uzina Raut (76,521%), Apromas (71,407%), hotelul Jolly Alon (34,962%), fabrica de sticlă Glass Container Company (31,415%), fabrica de conserve din Glodeni (28,836%), EuroCreditBank-à (21,019%) şi altele. Deoarece majoritatea pachetelor de acţiuni au mai fost expuse, anterior, la vânzare, dar nu au fost solicitate, la licitaţia actuală preţul de start al acestora a fost redus cu 5-20 la sută.

InfoMarket

Numarul ziarului: 
Nr.26 (446) din 27 iunie 2012