În perioada 30 – 31 mai a avut loc la Chişinău un management meeting al grupului Konica Minolta pentru Europa Centrală şi de Est.
La întâlnire au participat din partea Konica Minolta Business Solutions Europa: Ken Osuga – Preşedinte, Hideki Takeda – Director General al Diviziei de Planificare Strategică şi Roman Tihelka – Area Manager pentru Europa Centrală şi de Est şi Directorii Generali ai subsidiarelor Konica Minolta din România, Polonia, Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croaţia, Ucraina şi Ţările Baltice. Organizatorii întâlnirii din anul acesta au fost reprezentanţii Konica Minolta Business Solutions România împreună cu partenerul strategic din Republica Moldova, compania Stronghold.
Ken Osuga, Preşedinte al Konica Minolta Business Solutions Europa a remarcat la conferinţa de totalizare că “Europa Centrală şi de Est/Rusia sunt regiunile noastre strategice în care am investit de la începuturile anilor 1990. Suntem leader de piaţă atât pe sectorul soluţiilor de management al documentelor, cât şi pe cel al tiparului digital. Veniturile din regiune sunt acum de aproximativ 200 milioane de euro şi avem 1 200 de angajaţi aici. Vom continua să investim şi să oferim cele mai bune servicii pentru clienţii noştrii, precum şi contribuţii serioase societăţii”.
El a subliniat că revoluţia în imprimarea laser color şi copiere a început cu şapte ani în urmă. În Europa de Vest ponderea vânzărilor de tehnologie color constituie deja 50%, în Europa Centrală şi de Est acest indicator este mai mic, însă sunt foarte vizibile ritmurile de creştere. Konica Minolta produce echipamente pentru printare, concentrându-se mai mult pe soluţii pentru afaceri, decât pe consumatorii individuali. În 2011, dispozitivele multifuncţionale ale companiei au fost premiate cu “2011 MFP Line of the Year”, înmânată de liderul mondial în domeniul informaţiei şi testării echipamentelor digitale “Buyers Lab Inc”.
Pe parcursul conferinţei el a menţionat că la iniţiativa sa, a fost aleasă capitala Moldovei, deoarece distribuitorul moldovenesc a înregistrat în 2010 dublarea rezultatelor activităţii sale. În Republica Moldova, produsele Konica Minolta sunt prezentate din 2000 de compania Stronghold.
Relaţia de parteneriat dintre Stronghold şi Konica Minolta România durează de 4 ani şi continuă colaborarea existentă încă din anul 2000 cu grupul Konica Minolta. În această perioadă, Stronghold s-a adaptat perfect cerinţelor pieţei, şi-a creat o reţea proprie de parteneri locali şi a dezvoltat cu succes afacerile Konica Minolta în Republica Moldova şi a poziţionat brandul Konica Minolta în topul echipamentelor multifuncţionale laser de pe piaţa locală. În prezent ponderea tehnicii copiatoare alb-negru de marca Konica Minolta în Moldova constituie 38%, iar cea color – 45%
Cât priveşte activitatea din România, Konica Minolta împlineşte anul acesta 20 de ani de existenţă pe piaţa locală şi îşi menţine poziţia în topul furnizorilor de echipamente multifunţionale laser din România. Rezultatele financiare ale anului 2010 au fost pe măsura aşteptărilor, realizându-se o creştere a cifrei de afaceri cu 19% faţă de anul 2009.
Helmut Ignat, director general al Konica Minolta Business Solutions România a menţionat: “Pe piaţa din România suntem leaderi pe segmentul de echipamente color de birou încă din anul 2002 şi ne-am propus să ne menţinem acest statut. Ne bucurăm că anul trecut multifuncţionalele laser color “copier based” de la Konica Minolta au acoperit peste 35% din acest segment de piaţă, iar echipamentele color de producţie au acoperit peste 70% din piaţa locală. În egală măsură, apreciem rezultatele obţinute de partenerul nostru Stronghold. Având în vedere relaţiile bune de colaborare şi sprijinul pe care intenţionăm să i-l acordăm în continuare, preconizăm că în anul 2011 rezultatele Konica Minolta în Republica Moldova vor fi cu 20% mai mari”. Răspunzând la întrebarea agenţiei InfoMarket, dacă grupul Konica Minolta a analizat problema achiziţionării companiei Stronghold, Helmut Ignat a spus că în prezent această problemă nu este actual. “Directorul General Stronghold, Valeriu Bogaci este un om de afaceri de succes şi cu experienţă, şi intenţionează să investească în dezvoltarea companiei sale, aducând-o la un nou nivel”, a subliniat Ignat.
Valeriu Bogaci, Director General Stronghold a remarcat: „Piaţa Republicii Moldova se maturizează. Această tendinţă se manifestă atât prin nivelul sporit de complexitate la care au ajuns tranzacţiile ultimilor ani, cât şi prin creşterea economiei. Republica Moldova oferă noi oportunităţi de afaceri şi un potenţial ridicat de dezvoltare şi de investiţii în diverse domenii. Doresc să dezvolt în continuare afacerea cu Konica Minolta şi să menţin poziţia de top obţinută în 2010”.
Potrivit lui, Stronghold este o companie înfiinţată în anul 1996 care a început colaborarea cu grupul Konica Minolta din anul 2000, ca distribuitor Minolta Austria. În 2005 a devenit distribuitor autorizat pentru Konica Minolta Business Solutions Europa prin subsidiara din Moscova. De aici, în 2006 a început distribuţia de imprimante. Începând cu anul 2008, Stronghold este distribuitor al Konica Minolta Business Solutions România. Compania a decis să extindă afacerea Konica Minolta şi în prezent deţine o reţea proprie de parteneri. Astfel, în acest moment activează pe piaţă 5 parteneri Stronghold, 3 în Repubilica Moldova, la Chişinău, Cahul şi Bălţi, 1 partener în Trasnistria şi 1 partener exclusiv pentru imprimante. Rezultatele anului 2010 plasează Stronghold în topul furnizorilor de echipamente de birou din Republica Moldova.
În cadrul evenimentului s-a menţionat faptul că proiectele Grupului Konica Minolta în Europa vizează îmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor şi menţinerea poziţiei în topul furnizorilor de echipamente de imprimare. Konica Minolta deţine o gamă completă de echipamente, de la cele pentru utilizatori personali, la echipamente de birou pentru grupuri de lucru medii şi mari, şi până la echipamente de producţie pentru tipar digital. Gama de multifuncţionale Konica Minolta a câştigat la începtul acestui an prestigiosul premiu „2011 MFP Line of the Year” („Gama de echipamente multifuncţionale a anului 2011”), premiu acordat de către Buyers Lab. Inc, leader global în furnizarea serviciilor de informare şi testare din industria imaginilor digitale, producătorului a cărui gamă de echipamente este considerată ca fiind per ansamblu cea mai bună.
În 2011, Konica Minolta se va axa în continuare pe furnizarea de tehnologie de ultimă generaţie şi soluţii eficiente de management complet al documentelor în scopul dezvoltării de strategii complete pentru îmbunătăţirea activităţii de printare.
Oleg Spiridonov