De la 1 ianuarie 2024, CNPF deţine mai multe competenţe în domeniul protecţiei consumatorilor financiari

Aria de competenţe a Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare (CNPF) în domeniul protecţiei consumatorilor financiari a fost extinsă, începând cu 1 ianuarie 2024.

Din această dată, Comisia Naţională a devenit responsabilă de reglementarea şi supravegherea modului de prestare a serviciilor financiare de către bănci, unităţile de schimb valutar, societăţile de plată şi socie­tăţile emitente de monedă electronică, în ceea ce priveşte respectarea drepturilor consumatorilor. Această măsură are ca scop asigurarea unei protecţii sporite pentru consumatorii de servicii de plată şi de schimb valutar şi crearea unui mediu sigur şi transparent în domeniul financiar.

De menţionat că, în conformitate cu Legea nr. 175 din 30.06.2023, CNPF a fost desemnată în calitate de autoritate abilitată cu mandatul de protecţie a consumatorilor de servicii financiare. Astfel, începând cu 3 iulie 2023, instituţia efectuează supravegherea modului de prestare a serviciilor financiare de către organizaţiile de creditare nebancară, companiile de asigurări, intermediarii în domeniul asigurărilor.

În baza atribuţiilor deţinute, CNPF şi-a propus să dezvolte un sistem de protecţie a consumatorilor financiari în baza căruia, cetăţenii să aibă comportamente financiare responsabile şi să poată lua decizii bine informate, fiind protejaţi de fraudă şi gestio­narea defectuoasă a propriilor finanţe.

Reamintim că specialiştii CNPF oferă asistenţă consultativă şi informaţii privind legislaţia în domeniu prin intermediul Telefonului consumatorului (022 85 95 95) şi direct la sediul instituţiei.

Direcţia generală comunicare şi educaţie financiară a CNPF

Numarul ziarului: 
Nr.01 (1027) din 10 ianuarie 2024