Operatorul internaţional de logistică Pony Express a intrat pe piaţa din Moldova

Săptămâna trecută, operatorul internaţional de logistică Pony Express a anunţat că şi-a extins afacerile pe piaţa din R. Moldova şi a deschis o reprezentanţă la Chişinău. Compania va activa în baza partenerului său local UnipostExpress, care are o experienţă de 15 ani în domeniul livrărilor expres în R. Moldova. Brandul UnipostExpress va înceta să existe în viitorul apropiat, iar echipa companiei moldoveneşti va continua să lucreze deja sub marca Pony Express.

Operatorul de logistică va furniza pe piaţa moldovenească servicii pentru livrarea expresă a trimiterilor poştale şi de marfă, atât în interiorul ţării, cât şi pentru rute străine. În plus, va începe să ofere servicii de livrare a bunurilor şi poştei de peste hotarele ţării.

„În Moldova ne dezvoltăm împreună cu un partener care are o istorie îndelungată şi o reputaţie impecabilă pe piaţă. Prin urmare, suntem convinşi că standardele internaţionale înalte ale Pony Express vor fi implementate în totalitate în Republica Moldova”, a declarat directorul pentru dezvoltare regională a grupului de companii Pony Express, Serghei Serguşev.

Potrivit lui, în perioada următoare Pony Express intenţionează să-şi extindă reţeaua de birouri prin deschiderea unei reprezentanţe în oraşul Bălţi. În plus, pentru a extinde posibilităţile clienţilor săi, în 2018 operatorul de logistică planifică să deschisă birouri de reprezentanţă în România şi Turcia.

Serghei Serguşev a afirmat că în R. Moldova compania se va concentra pe livrarea expresă a trimiterilor şi în următorii trei ani planifică să atingă o cotă de piaţă de 10% în rândul companiilor private. “Am efectuat o analiză detaliată a pieţei livrărilor expres din R. Moldova şi am constatat că aceasta este puternic fragmentată, preţurile la servicii sunt înalte şi niciunul dintre cei nouă operatori existenţi pe piaţă nu pot oferi soluţii logistice complexe pentru afaceri. Volumul total al pieţei moldoveneşti de logistică constituie 85 mil. dolari SUA pe an, dintre care aproximativ 80 mil. dolari SUA revin întreprinderii de stat Poşta Moldovei şi doar 5 mil. dolari SUA – companiilor private”, a menţionat Serguşev.

Acesta a subliniat că Pony Express şi-a propus să obţină un venit anual de peste jumătate de milion de dolari din afacerile derulate în R. Moldova.

“Principalul avantaj al companiei noastre pe acest segment de business îl reprezintă raportul dintre termene şi costul livrării. Preţurile serviciilor Pony Express sunt în medie cu 20% mai mici decât ale altor companii ce activează pe piaţa moldovenească. Această ofertă de preţ a devenit posibilă datorită numărului mare de reprezentanţe a companiei şi a reţelei extinse de rute terestre şi aeriene”, a mai spus directorul pentru dezvoltare regională a grupului de companii Pony Express.

La rândul său, Iulian Fedorenco, directorul reprezentanţei Pony Express în Republica Moldova, a afirmat că “operatorul de logistică mizează foarte mult pe e-com­merce. Un studiu al pieţei din R. Moldova atestă că 44% din tranzacţiile comerciale online sunt efectuate în afara ţării. Aceasta confirmă că pentru magazinele autohtone sunt caracteristice preţurile înalte ale mărfurilor, actualizarea rară a conţinutului, nivelul scăzut al serviciilor, spre exemplu, 90% din magazinele on-line autohtone nu acceptă returnarea mărfii. Vrem să ajutăm businessul moldovenesc să-şi mărească vânzările on-line”, a conchis Iulian Fedorenco.

Compania speră că în Moldova cele mai solicitate vor fi serviciile de livrări transfrontaliere. În prezent, compania oferă servicii de transport a mărfurilor la import-export în orice punct al lumii, atât prin intermediul propriului terminal de tranzit din oraşul Riga, Letonia, cât şi prin intermediul partenerilor şi transportului aerian. Propriul depozit vamal la Chişinău permite companiei să ofere o gamă largă de servicii de vămuire a bunurilor, atât a celor importate, cât şi a celor exportate. În viitor, compania intenţionează să organizeze rute terestre pentru livrările transfrontaliere, ceea ce va permite de a reduce cu circa 30% tarifele pentru livrările expres.

De asemenea, compania a anunţat că va aduce pe piaţa moldovenească o serie de produse inovative ce include soluţii logistice complexe pentru sectorul bancar, telecomunicaţii, medicină, comerţul online.

Pony Express are o activitate de 25 de ani pe piaţa serviciilor de logistică, dispune de 4,5 mii de angajaţi, deţine circa 53 mii de clienţi şi efectuează anual 10 milioane de livrări. Operatorul are cea mai mare reţea logistică din Federaţia Rusă, ce cuprinde 60 de filiale şi 128 de birouri regionale, precum şi reprezentanţe în Kazahstan, Ucraina, Belarus, Letonia, Uzbekistan, Azerbaidjan, Moldova şi Kârgâzstan.

Lilia Alcază

Numarul ziarului: 
Nr.47 (719) din 22 noiembrie 2017