Brandul Cricova, al doilea an consecutiv, conduce Top-50 al celor mai scumpe branduri din Moldova

Potrivit ratingului agenţiei ucrainene MPP Consulting, întocmit în colaborare cu compania moldovenească Feira Group, costul brandului Cricova a crescut timp de un an de 2,6 ori şi constituie, în 2011, 31 mil. dolari.

În Top-50 al celor mai scumpe branduri din Moldova sunt de asemenea incluse: Purcari – 17 mil. dolari (în 2010 – 4.4 mil. dolari); Bucuria – $ 11,2 mil. (9 mil. dolari), Chişinău – $ 10,4 mil. (8.5 mil. dolari); Aroma – $7,3 mil. (7 mil. dolari), “Buchet Moldavii” – 7 mil. dolari (6.7 mil. dolari); Moldcell – $ 6,3 mil. (4,5 mil. dolari); VictoriaBank – 5,5 mil. dolari (5.2 mil. dolari); MAIB – $ 4,7 mil. (3.2 mil. dolari); Bostavan – 4,6 mil. dolari ($ 4 mil.); Kvint – 4,4 mil. lei (3.25 mil. dolari); Green Hill – 4 mil. dolari. (3.55 mil. dolari); Moldtelecom – $ 9 mil. ($ 2,7 mil.); Domniţa – $ 3,2 mil. (0,8 mil. dolari); Unite – $ 2,8 mil. (2.4 mil. dolari); Acorex – $ 2,4 mil. (1.1 mil. dolari); Zorile – $ 2,1 mil. (1.85 mil. dolari); Dionis Club – $ 1,9 mil. (1.4 mil. dolari); Nr.1 – $ 1,8 mil. (0.98 mil. dolari); Moldinconbank – $ 1,6 mil. (1,08 mil. dolari); Lapmol – $ 1,3 mil. (0.89 mil. dolari); Carmez – 1.24 mil. dolari (1.22 mil. dolari); Maximum – 1.17 mil. dolari (0.9 mil. dolari); Bomba – 1.14 mil. dolari (1.55 mil. dolari); Spicul de Aur – 1.12 mil. dolari (0.58 mil. dolari); Banca de Economii – 1.09 mil. dolari ($ 1.3 mil.); StarNet – 1.05 mil. dolari (1.65 mil. dolari); Moldasig – 1.02 mil. dolari (0.79 mil. dolari); Fidesco – 1 mil. dolari ($ 1 mil.); Resan – 0.99 mil. dolari (0.87 mil. dolari); Gura Căinarului – 0,96 mil. dolari (2.2 mil. dolari); Alina Electronic – 0.92 mil. dolari (0.72 mil. dolari); Patria – $ 0,9 mil. (1,050,000 dolari); Linella – 0.89 mil. dolari (absentă în clasamentul anului 2010); Alba – 0,88 mil. dolari (0.32 mil. dolari), Natur Bravo – 0.87 mil. (0.76 mil. dolari); Tomai – 0.82 mil. dolari (0.41 mil. dolari); Mileştii Mici – 0.81 mil. dolari (0.53 mil. dolari); Zernoff – $ 0,8 mil. (0.65 mil. dolari); Bemol – 0.78 mil. dolari (0.5 mil. dolari), Viorica Cosmetic – $ 0,7 mil. (0.42 mil. dolari); Alo – 0.65 mil. dolari (0.63 mil. dolari); Vita – 0.61 mil. dolari (0.85 mil. dolari); Chateau Vartely – 0.53 mil. dolari (0.48 mil. dolari); Naturalis – 0,52 mil. dolari (absentă în clasamentul anului 2010); Argint – 0,49 (absentă în clasamentul anului 2010); Comrat – 0.48 mil. dolari (0.45 mil. dolari); Bojo Vin – 0.47 mil. dolari (absent în clasamentul anului 2010); Aqua unIQa – 0.45 dolari ($ 0,3 mil.); Nefis – 0.44 mil. dolari (0.43 mil. dolari).

Ratingul MDBrend-2011 este al doilea rating al brandurilor moldoveneşti. Metodele de calcul al valorii brandului se bazează pe evaluarea componentelor financiare ale activităţii companiei care utilizează brandul, şi, de asemenea, ia în considerare o serie de factori, ce reflectă condiţiile de piaţă în care există brandul, posibilele ameninţări şi perspectivele de dezvoltare a brandului şi a industriilor conexe. Valoarea calculata a brandului include doar costul marcii comerciale (denumirea), fără a lua în considerare instalaţiile de producţie, infrastructura companiei, patentele, invenţiile şi alte bunuri materiale sau intelectuale.

InfoMarket.

Numarul ziarului: 
Nr.46 (415) din 23 noiembrie 2011