Agenţia turismului a prezentat brandul naţional al turismului din Moldova

Agenţia Turismului, cu sprijinul proiectului USAID CEED II, a prezentat brandul naţional al sectorului turistic din Republica Moldova.

Potrivit agenţiei “INFOTAG”, acesta a devenit “pomul vieţii, care îmbină cel mai bine valorile şi specificul turismului din RM – ospitalitate, naturaleţe, sinceritate şi autenticitate”.
Principalul mesaj turistic – Discover the routes of life – îndeamnă vizitatorii să urmeze calea unor noi descoperiri prin ospitalitate, istorie, vin, gastronomie, tradiţii şi obiceiuri ale moldovenilor.
La prezentarea brandului, directorul Agenţiei Turismului, Nicolae Platon, a spus că lansarea brandului la nivel internaţional va avea loc 24 noiembrie 2014, atunci când postul de televiziune Euronews va începe prezentarea acestuia.
Ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Vasile Bumacov, a reamintit că a trecut mai puţin de un an din momentul când a fost prezentat brandul naţional “Wine of Moldova”.
“Într-un timp scurt, brandul a devenit cunoscut în Statele Unite, Japonia, China, Cehia, Polonia şi România. Îi felicit pe toţi cu rezultatele pe care le aduce brandul “Wine of Moldova” şi mulţumesc proiectului USAID CEED II, specialiştii căruia au elaborat concepţia şi strategia de promovare în lume a vinurilor moldoveneşti”, a spus ministrul.
Potrivit lui Bumacov, industria turismului are un potenţial enorm, poate chiar mai mare decât agricultura Moldovei.
“Pentru fiecare dintre noi este foarte important să nu dezamăgim turiştii străini. Trebuie să recunosc şi să spun că astăzi cei mai mari duşmani ai vinului şi turismului moldovenesc sunt restaurantele noastre, în care vinurile sunt oferite vizitatorilor la preţ de 1000-1800 de lei per sticlă”, a spus ministrul, menţionând că atunci când vizitatorii cer o sticlă de vin din recolta anului 2007 li se spune că “termenul de valabilitate a acestui vin a expirat deja”.
Ministrul a dorit colegilor 10 milioane de turişti pe an, promiţând că agricultura Moldovei le va potoli setea şi foamea tuturor.
La ceremonia de prezentare au participat Ambasadorul Extraordinar şi Plenipotenţiar al Suediei în Republica Moldova, Ingrid Tersman şi Ambasadorul Extraordinar şi Plenipotenţiar al SUA în Moldova, William Moser, care şi-au exprimat speranţa că, graţie acestui brand, va creşte numărul turiştilor care vin în Moldova.

“INFOTAG” precizează: Anual Moldova este vizitată de aproximativ 2 mil. de străini. Experţii consideră că acest număr va creşte semnificativ după asocierea RM cu UE, piaţa căreia va deveni piaţă-ţintă pentru brandul turistic la nivel internaţional.

Numarul ziarului: 
Nr.45 (565) din 26 noiembrie 2014