În primăvara acestui an, Societatea de Asigurări “Moldasig” a readus la viaţă colecţia de opere a Muzeului Naţional de Artă (MNA) al Moldovei. Potrivit Agenţiei “INFOTAG” care citează un comunicat de presă al companiei, 20 de lucrări rare ale artiştilor din secolul al XX-lea, care vor fi expuse, la mijlocul lunii mai, în MNA, au fost restaurate datorită “Moldasig”. Ideea acestei promoţii a constituit baza spotului publicitar în cadrul campaniei de rebranding a “Moldasig”. În spot, sub forma unei istorii a renaşterii, se dezvăluie calea parcursă de un tablou de la depozit până la pereţii expoziţiei. Cu doar un singur mesaj: “Păstrează şi tu, alături de un partener de încredere, tot ce preţuieşti în viaţă”.
“Expoziţia permanentă a muzeului este doar acea mică parte de bază, care poate să încapă pe o carte de vizită, dar mai există şi o imensă moştenire culturală, invizibilă – fondurile muzeului – depozitul lucrărilor valorase ale pictorilor celebri moldoveni”, menţionează directorul MNA, Tudor Zbârnea.
Conform spuselor sale, în pofida eforturilor colaboratorilor muzeului, timpul şi carenţa mijloacelor financiare lasă trista lor amprentă: pânza tablourilor se deteriorează, vopselele se estompează şi se scutură.
“Însă, datorită unor companii ca “Moldasig”, picturile noastre recapătă o nouă viaţă, şi, mai mult ca atât, publicul larg devine martor al renaşterii obiectelor de artă. Ne rămâne doar să sperăm că această activitate nobilă va continua, servind drept exemplu”, a spus Zbârnea.
Şefa secţiei de marketing a “Moldasig”, Olesea Tatarova, a menţionat că activitatea colaboratorilor – restauratori ai muzeului şi cea a asigurătorilor are la bază o misiune comună: de a păstra ceea ce reprezintă o valoare incontestabilă pentru oameni.
“Moldasig” trece printr-o perioadă de renovare, de rebranding. S-au schimbat atributele noastre exterioare, dar s-a păstrat esenţialul – zi de zi, de 10 ani, “Moldasig” îşi confirmă statutul de partener de încredere pentru clienţii săi. În clipele grele, suntem mereu alături. Suntem recunoscători conducerii muzeului pentru încredere şi pentru posibilitatea acordată de a readuce la viaţă lucrările geniale ale pictorilor moldoveni din secolului al XX-lea. Şi în acest caz continuăm activităţile noastre zilnice. Diferenţă este doar că aici sunt vizate valorile muzeului şi ale ţării în ansamblu. Şi suntem mândri că putem contribui la păstrarea valorilor culturale ale ţării noastre pentru generaţiile prezentă şi viitoare”, a spus Tatarova.
În perspectivă, Societatea de Asigurări “Moldasig” şi Muzeul Naţional de Artă al Moldovei intenţionează să încheie un contract de asigurare a tablourilor în cadrul organizării expoziţiilor fondurilor muzeului în străinătate. (Informaţie mai detaliată – în spotul video şi pe site-ul companiei – www.moldasig.md).
“INFOTAG” precizează: “Moldasig” este liderul pieţei asigurărilor din R. Moldova. În 10 ani, compania a avansat pe primele poziţii la toate tipurile de asigurări. După anul 2012, cota de piaţă a “Moldasig” constituia 30,8%. Valoarea primelor de asigurare, atrase în această perioadă, însuma 334,3 mil. lei, iar a despăgubirilor – 160,9 mil. lei (nivelul de plăţi – circa 48.1%). La 1 ianuarie 2013, activele nete ale “Moldasig” S.A. depăşeau 353.7 mil. lei, activele – 598 mil. lei, rezervele – 180,7 mil. lei. Acţionarii companiei sunt opt persoane juridice, inclusiv trei companii de stat. Compania are un efectiv de peste 800 de angajaţi. Portofoliul acesteia include peste 30 de tipuri de servicii de asigurare şi peste 100 de programe de asigurare.